Metody kontroli: porównanie sprzedaży biletów w okresie półrocza. Jakaś ankieta dla klientów. Porównanie liczby odwiedzin na stronie internetowej.
Cel: zwiększenie sprzedaży o 30% w skali roku
Wnioski analizy SWOT:
Wyniki analizy SWOT skłaniają do wyraźnego wskazania przewagi mocnych stron organizacji nad stronami słabymi. Wszechstronna i różnorodna oferta, niepozbawiona innowacyjnych elementów; dobrze przygotowana i doświadczona kadra są kapitałem, na którym powinna się opierać planowanie działań w wieloletniej perspektywie. Jednoczesne eliminowanie słabych stron pozwoli na utrwalenie
i wzmocnienie pozycji instytucji w środowisku i umożliwi jej stały rozwój. Przyjęty kierunek działania uwzględnia selektywny wybór mocnych stron biorąc pod uwagę możliwości finansowe i ostrożne planowanie w warunkach kryzysu finansowego. Przyjęta strategia rozwoju przyjmuje zatem delikatny optymizm w realizacji strategii sytuując Muzeum i jego rozwój w perspektywie ściśle powiązanej
z rozwojem ekonomicznym regionu.
Rynek docelowy:
ludność Warszawy, okolic oraz turyści przebywający w stolicy
Produkt:
Usługa,Działaność edukacyjna, oświatowa i kulturalna
Dystrybucja: bezpośrednia sprzedaż w kasah muzeum, sprzedaż biletów poprzez stronę internetową
Promocja: ulotki, plakaty, strona na facebooku, reklamy w komunikacji miejskiej, reklamy prasowe i radiowe
Ludzie: pracownicy muzeum, wystawcy, ochrona, konserwatorzy,
karo_sobczyk