Metody i techniki wewnętrznego doskonalenia nauczycieli.pdf

(573 KB) Pobierz
Drogi czytelniku!
niniejsza publikacja została zabezpieczona przez rozpowszechnianiem znakami widocznymi
i niewidocznymi, które umożliwiają jednoznaczną identyfikację osoby pobierającej.
Produkt zabezpieczony elektronicznie - Wydawnictwo Raabe. Właściciel: justin@op.pl
Produkt zabezpieczony elektronicznie - Wydawnictwo Raabe. Właściciel: justin@op.pl
Danuta Elsner
Metody i techniki
wewnętrznego doskonalenia
nauczycieli
Produkt zabezpieczony elektronicznie - Wydawnictwo Raabe. Właściciel: justin@op.pl
Produkt zabezpieczony elektronicznie - Wydawnictwo Raabe. Właściciel: justin@op.pl
ISBN 978-83-7696-078-4
© Copyright by Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza Sp. z o.o.,
Warszawa 2009
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Wydawca wyraża zgodę na kopiowanie fragmentów publikacji do celów
edukacyjnych
Wydawnictwo dołożyło wszelkich starań w prowadzeniu działań
wynikających z wymagań prawa autorskiego. W przypadku pojawienia
się wątpliwości postara się je wyjaśnić.
Wydawca:
Dr Josef Raabe Sp. Wydawnicza Sp. z o.o.
ul. Młynarska 8/12
01-194 Warszawa
NIP 526-13-49-514
REGON 011864960
XII Wydział Gospodarczy, KRS 0000118704
Wysokość kapitału zakładowego: 50 000 PLN
www.dydaktyczne.info.pl
Produkt zabezpieczony elektronicznie - Wydawnictwo Raabe. Właściciel: justin@op.pl
Produkt zabezpieczony elektronicznie - Wydawnictwo Raabe. Właściciel: justin@op.pl
Metody i techniki wewnętrznego
doskonalenia nauczycieli
Danuta Elsner
1. Wprowadzenie..............................................................................
2. Metody i techniki WDN – rozpiętość możliwości......................
3. Omówienie mało znanych metod i technik WDN
.....................
3.1 Dziennik zawodowy ..............................................................
3.2 Portfolio.................................................................................
3.3 Hospitacje koleżeńskie ..........................................................
3.4 Coaching................................................................................
3.5 „Krytyczny przyjaciel” ..........................................................
3.6 Uczenie się w działaniu .........................................................
3.7 Metoda zdarzeń krytycznych.................................................
3.8 Benchmarking........................................................................
3.9 Przykłady dobrej praktyki .....................................................
3.10 Sieci .......................................................................................
3
3
5
5
7
8
10
11
13
14
14
17
19
4. Możliwości zastosowania mało znanych metod i technik WDN
w odniesieniu do przedszkola
..................................................... 20
5. Propozycje powiązania mało znanych metod i technik WDN
ze szkoleniowymi posiedzeniami rady pedagogicznej
..............
6. Podsumowanie..............................................................................
7. Literatura
.....................................................................................
22
25
25
-1-
Produkt zabezpieczony elektronicznie - Wydawnictwo Raabe. Właściciel: justin@op.pl
Produkt zabezpieczony elektronicznie - Wydawnictwo Raabe. Właściciel: justin@op.pl
Zagadnienia uznawane za ciekawe zwykle sprawiają, że angażujemy się
w nie zarówno poznawczo, jak i emocjonalnie. W konsekwencji pochła-
niają nas bez reszty do tego stopnia, że oddajemy im to, co najcenniej-
sze – czas i energię. Takie właśnie powinien być WDN.
Artykuł podpowiada, jak uczynić z niego interesujące przeżycie zawo-
dowe. Korzyści z tej lektury mogą odnieść zarówno ci nauczyciele i dy-
rektorzy przedszkoli, którzy mają już wiele pozytywnych doświadczeń
w zakresie organizacji WDN, jak i ci, którym kojarzy się ono wciąż
jeszcze z nudnym posiedzeniem szkoleniowym rady pedagogicznej.
-2-
Zgłoś jeśli naruszono regulamin