sciagaa.doc

(337 KB) Pobierz



Konstrukcja wyspy mała kropla dla kata skrzyżowania 75-100 Dla uzyskania poprawnej kontr wyspy tok postepowania obejmje 1.ustalenie i wkreślenie osi wlotu podporządkowanego 2 wyznacz na osi punktu oddalonego o 10 m od krawe jezdni grogi z pierwszeństwem przej 3 wykreslenie przez przechodzący punkt osi kropli odchylonej o 5 stopni w stosunku do osi wloty podporządkowanego  4 wykreslenie dwoch linii pomocniczych , równoległych do osi wyspy w odległości 1,5 m po obu jej stronach 5 konstrukcje lukow kolowych dla pojazdow skręcających w Ewo z drogi podporzadkowaniej ( minimalna warotsc promienia 12 m) oraz w lewo z drogi z pierwszeństwem . luki wkreślone SA stycznie do linii pomocniczych i osi drogi z pierwszeństwem przej 6 wyokraglenie nosa wyspy lukiem o takim promieniu aby odległość nosa od krawędzi jezdni drogi z pierwszen wynosila 2m 7 wyprowadzenie z punktu lezacego na osi wyspy w odlegl 20 m od krawędzi jezdni , 2 odcinkow prostych stycznych do skonstruowanych wg p 5 lukow dla pojazdow skręcających  8 wyznaczenie konca wyspy w miejscu gdzie szerokość wynosi 1,5 m i wyokrąglenie go lukiem o promieniu 0,75m 9 wykreslenie liniii krawwedziowej pasa ruchu

 

 

 

 

 

 

 

Duza kropla 1 wyznaczenie punktu przecięcia jezdni drogi z pierwszeństwem przez os wloty podporządkowanego 2 wykreslenie odcinka równoległego do osi wlotu podporz oddalonego od osi o wielkość b 3 konstrukcji luku kolowego który z jednej strony jest styczny do równoległej prostej , a z drugiej do bliższej osi drogi krawędzi pasa ruchy drogi z pierwsz na ktorey skreca pojazd z wlotu podporz 4 wykreslenie luku kola o promi R1+2 m z tego samego punktu srodkowego O1 z krorego wykreslono luk kola w punkcie 3 , 5 polacznie O1 z punktem A w którym łuk kola o promieniu rR1 +2m przecina krawedz jezdni drogi z pierwszeństwem oraz wyznaczenie punktu B przecięcia luku o promieniu R1 przez odcinek O1A 6 konstrukcja luku kola o promieniu R2 który przechodzi przez punkt B i równocześnie jest styczny do wewnętrznej krawędzi tego pasa ruchu na drodze z pierwszenstwem z którego pojazdy skręcają w lewo . luki R1i R2 wyznaczaja czesc główki wysepki wielkosc promienia r2 powinna odpowiadac promieniowi zalecanemu dla relacji skretnych i rownoczenie gwarantowac szerokość wysepko rowna3-5 m .7 wyokraglenie główki wysepki za pomoca luku kolowego o promieniu zapewniającym jej przesuniecie od krawędzi jezdni drogi z pierwszen o 2-4 m . 8 do wykreślonych wewnętrznych krawędzi pasow ruchu relacji skretnych prowadzi się styczne wychidzace z punktu lezacego na oi wlotu podporządkowanego i odległego od krawędzi jezdni drogi z pierwszeństwem o 40 m 9 wyznaczenie przekroju prostopadłego do osi wlotu podporzadk w tym odlegol miedzy stycznymi wykreślonymi zgodnie z p 8 wynosi 2,5 m w przekroju tym wyznacza się polozenie punktu w odlegl 1 m od prawej stycznej . z tego punktu należy poprowadzic styczna do wykreślonego już luku kola o prom R1 pozostala czasc wyspy o szerokości 1,5 m wyokragla się lukiem kolowym o promieniu 0,75 m  10 pozostala czesc powierzchni ograniczonej stycznymi wykonanymi zgodnie z p 8 która należy do obramowanej krawężnikami kropli należy wyłączyć z ruchy przez wykonanie odpowiedniego oznakowania poziomego

 



 

 

 

a bezpieczenstwo wszystkich uczestnikow ruchu na  skrzyzowaniu b sprawnosc przebiegu ruchu w roznych okresach uzotkowania skrzyzowania wyrazajaca się dostateczna przepustowoscia, nie wyzszymi od zalozonych stratami czasu oraz spelnieniem wymogow przejezdnosci c dostosowianie do potrzeb tzw niechronionych uczestnikow ruchu czyli pieszych i rowerzystow oraz osob niepwlnosprawnych d minimalizacja niekorzystnych oddzialywan na otoczenie tj glownie halasu zuzycia paliwa i emisji spalin e bilansowanie się nakladow ponoszonych na zapewnienie wlasciwego funkcjonowania skrzyzowania z korzysciami uczestnikow ruchu

skrzyzowania umożliwiaja bezpieczny przebieg ruchu jeżeli:a sa w pore dostrzegalne b zapewniaja widocznosc przy ich przejezdzie c sa zrosumiale d zapewniaja przejezdnnosc ( przy okreslonych gabarytach i cechach dynamicznych pojazdu miarodajnego e sa dostosowane do wymagan poszczegolnych grup uzytkownikow



Cele kanalizacji ruchu: 1 oddzielenie punktów kolizji 2 redukcja zbednych powierzchni na skrzyzowaniu 4 umozliwienie dogodnego przejazdu glownym relacjom skretnym 5 zabezpieczenie przejsc pieszych 6 wytworzenie i zabezpieczenie powierzchni oczekiwania dla pojazdow skrecajacych i jadacych na raty pojazdow z wlotow podporzadkowanych 7 dostosowanie geometrii skrzyzowania do zakazow niektórych relacji 8 redukcja predkosci lub jej utrzymanie na pozadanym poziomie 9 regulacja uchu i wskazanie moptymalnego uzytkowania skrzyzowania 10 zapewnienie miejsca dla lkkalizacji urzadzen sterowania ruchem 11 stworzenie mozliwosci wielofazowego sterowania ruchem

Kanalizacja ruchu jest realizowana przez tworzenie wydzielonych pasow ruchu dla relacji skretnych, budowe podluznych i trojkatnych wysp kanalizujacych oraz przez oznakowanie poziome . nie zaleca się stosowania rozwiazan z duza liczba malych wysepek . sa one nieefektowne obnizaja czytelnosc skrzyzowania i latwo mogą powodowac pomylki uzytkownikow

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin