KONSPEKT Z PIŁKI RĘCZNEJaga.docx

(15 KB) Pobierz

Agnieszka Czarnik gr 1 A

KONSPEKT Z PIŁKI RĘCZNEJ

 

Temat: Nauczanie ataku szybkiego

Klasa: 1 gimnazjum

l.ćwiczących: 18

przybory i przyrządy: piłki, paliki

czas: 90

Miejsce: sala gimnastyczna

1. Umiejętności: uczeń potrafi podać i chwycić piłkę oraz wykonać rzut z wyskoku

2. Motoryczność: kształtowanie szybkości, koordynacji ruchowej, orientacji przestrzennej

3. Wiadomości: uczeń wie kiedy wykorzystać atak szybki

4. El. wychowawczy: współpraca w grupie

 

TOK LEKCJI

TREŚĆ LEKCJI

DOZ.

UWAGI

1.Sprawdzenie gotowości grupy do zajęć

1.       Zbiórka w siadzie skrzyżnym

2.       Sprawdzenie obecności

1 min

2 min.

Przypominamy o zdjęciu zegarków

2.Nastawienie do świadomego i aktywnego udziału w zajęciach

1. Atak szybki jako najłatwiejszy sposób zdobycia punktów

2 min.

 

3.Rozgrzewka

1.Zab. ożywiająca – berek parami

2. piłka trzymana oburącz – w biegu unoszenie piłki w górę i w dół

3. piłka trzymana oburącz nad głową – w biegu przenoszenie piłki w bok jednorącz prawą i lewą ręką

4. W biegu kozłowanie piłki prawą ręką – krążenie lewą w przód

5. jw. Tylko ze zmianą rąk

6. w biegu oplatanie piłki dookoła G i T

7. stojąc w miejscu oplatanie piłki dookoła prawej i lewej NN ósemką

8. toczenie piłki lewą i prawą ręką

9. podrzut piłki w górę, wykonanie przysiadu i chwyt piłki po powstaniu

10. podrzut piłki w górę- siad, szybkie powstanie- chwyt opadającej piłki

11. stojąc w rozkroku, piłka trzymana oburącz nad głową, krążenia T w prawo i lewo

12. stojąc w rozkroku, wykonanie skrętu T w prawo i położenie piłki za sobą, wykonanie skrętu w lewo i podniesienie piłki

13. poruszanie się podskokami, kozłując piłkę przed sobą

14. wyrzut piłki w górę, wyskok z odbicia jednonóż, chwyt piłki oburącz, lądowanie obunóż

1 min.

1 min.

 

1min.

 

1min.

1min.

1min.

1min.

 

1min.

6x

 

6x

 

1min.

 

1min.

 

1min.

10x

 

 

 

 

4.Kształtow. umiejętności, doskonalenie sprawności i rozwijanie zdolności twórczych

1. Ustawienie jak na rysunku. Podanie piłki w linii prostej (A do C; B do D), chwyt i kozłowanie piłki za plecy partnera C za F, D za E, podanie piłki do ćwiczącego z przeciwnego rzędu (C do E; D do F), chwyt i kozłowanie. Zmiany w rzędach

2. Ćwiczący ustawieni jak na rysunku, sygnałem do rozpoczęcia ćw jest podanie piłki do zawodnika stojącego przy polu bramkowym i oznaczonego nr 1. Po podaniu piłki następuje szybki start do ataku szybkiego i po przebiegnięciu 6-8 m biegnący otrzymuje piłkę podaną z tyłu. Po chwycie piłki biegnący zawodnik podaje ją do zawodnika nr 2, a sam biegnie na koniec rzędu ustawionego na środku pola. W momencie podania piłki do zawodnika nr 2 startuje pierwszy z rzędu środkowego i po otrzymaniu podania kończy akcję rzutem z wyskoku na bramkę. Oddanie rzutu na bramkę jest sygnałem do rozpoczęcia ćw przez następnego zawodnika

3.Ćwiczący ustawieni jak na rysunku. Pierwszy z rzędu A podaje piłkę do zawodnika nr 1 i startuje w kierunku zawodnika nr 2. Po otrzymaniu piłki podaje ją do zawodnika nr 2, sam obiega tyczkę ustawioną na środku boiska, biegnie w kierunku bramki, otrzymuje podanie od zawodnika nr 2 i kończy akcję rzutem na bramkę. W momencie rzutu na bramkę startuje następny ćwiczący. Zawodnik po oddaniu rzutu na bramkę ustawia się na końcu rzędu A

4. Ćwiczący ustawieni w dwóch rzędach po obu stronach pola bramkowego. Naprzeciw rzędów w odl. 12 – 18m ustawione tyczki. Zawodnicy ustawieni z lewej str. Pola bramkowego są w posiadaniu piłek. Na sygnał prowadzącego pierwszy posiadający piłkę podaje ją do bramkarza i ze swym partnerem z przeciwległego rzędu startuje w przód. Po otrzymaniu podania od bramkarza prowadzi piłkę kozłowaniem w stronę tyczki i po obiegnięciu jej podaje piłkę do współćwiczącego. W dalszej kolejności następuje prowadzenie piłki w dwójce zakończone rzutem w wyskoku na bramkę

5. ustawienie ćwiczących j/w z tą tylko różnicą, że na wysokości linii pola rzutów wolnych stoi obrońca. Zadaniem ćwiczących jest minąć obrońcę i wykonać rzut na bramkę.

6. Gra 7x7. Bramka zdobyta z ataku szybkiego z akcji do 5 podań liczona podwójnie.

6min

 

 

 

8min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8min

 

 

 

 

 

 

 

8min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 min

 

 

2x14min

 

5.Uspokojenie organizmu

1.Skąd słychać gwizdek

2 razy

 

6.Czynności organizacyjne

1.Schowanie sprzętu

2.Podsumowanie zajęć

1 min

1min

Dzieci same chowają przybory

7.Nastawienie do samodzielnej pracy poza lekcyjnej

Zachęcanie do ćwiczeń w czasie wolnym

1 min.

 

             

Zgłoś jeśli naruszono regulamin