Agnieszka Czarnik gr 1 A
KONSPEKT Z PIŁKI RĘCZNEJ
Temat: Nauczanie ataku szybkiego
Klasa: 1 gimnazjum
l.ćwiczących: 18
przybory i przyrządy: piłki, paliki
czas: 90’
Miejsce: sala gimnastyczna
1. Umiejętności: uczeń potrafi podać i chwycić piłkę oraz wykonać rzut z wyskoku
2. Motoryczność: kształtowanie szybkości, koordynacji ruchowej, orientacji przestrzennej
3. Wiadomości: uczeń wie kiedy wykorzystać atak szybki
4. El. wychowawczy: współpraca w grupie
TOK LEKCJI
TREŚĆ LEKCJI
DOZ.
UWAGI
1.Sprawdzenie gotowości grupy do zajęć
1. Zbiórka w siadzie skrzyżnym
2. Sprawdzenie obecności
1 min
2 min.
Przypominamy o zdjęciu zegarków
2.Nastawienie do świadomego i aktywnego udziału w zajęciach
1. Atak szybki jako najłatwiejszy sposób zdobycia punktów
3.Rozgrzewka
1.Zab. ożywiająca – berek parami
2. piłka trzymana oburącz – w biegu unoszenie piłki w górę i w dół
3. piłka trzymana oburącz nad głową – w biegu przenoszenie piłki w bok jednorącz prawą i lewą ręką
4. W biegu kozłowanie piłki prawą ręką – krążenie lewą w przód
5. jw. Tylko ze zmianą rąk
6. w biegu oplatanie piłki dookoła G i T
7. stojąc w miejscu oplatanie piłki dookoła prawej i lewej NN ósemką
8. toczenie piłki lewą i prawą ręką
9. podrzut piłki w górę, wykonanie przysiadu i chwyt piłki po powstaniu
10. podrzut piłki w górę- siad, szybkie powstanie- chwyt opadającej piłki
11. stojąc w rozkroku, piłka trzymana oburącz nad głową, krążenia T w prawo i lewo
12. stojąc w rozkroku, wykonanie skrętu T w prawo i położenie piłki za sobą, wykonanie skrętu w lewo i podniesienie piłki
13. poruszanie się podskokami, kozłując piłkę przed sobą
14. wyrzut piłki w górę, wyskok z odbicia jednonóż, chwyt piłki oburącz, lądowanie obunóż
1 min.
1min.
6x
10x
4.Kształtow. umiejętności, doskonalenie sprawności i rozwijanie zdolności twórczych
1. Ustawienie jak na rysunku. Podanie piłki w linii prostej (A do C; B do D), chwyt i kozłowanie piłki za plecy partnera C za F, D za E, podanie piłki do ćwiczącego z przeciwnego rzędu (C do E; D do F), chwyt i kozłowanie. Zmiany w rzędach
2. Ćwiczący ustawieni jak na rysunku, sygnałem do rozpoczęcia ćw jest podanie piłki do zawodnika stojącego przy polu bramkowym i oznaczonego nr 1. Po podaniu piłki następuje szybki start do ataku szybkiego i po przebiegnięciu 6-8 m biegnący otrzymuje piłkę podaną z tyłu. Po chwycie piłki biegnący zawodnik podaje ją do zawodnika nr 2, a sam biegnie na koniec rzędu ustawionego na środku pola. W momencie podania piłki do zawodnika nr 2 startuje pierwszy z rzędu środkowego i po otrzymaniu podania kończy akcję rzutem z wyskoku na bramkę. Oddanie rzutu na bramkę jest sygnałem do rozpoczęcia ćw przez następnego zawodnika
3.Ćwiczący ustawieni jak na rysunku. Pierwszy z rzędu A podaje piłkę do zawodnika nr 1 i startuje w kierunku zawodnika nr 2. Po otrzymaniu piłki podaje ją do zawodnika nr 2, sam obiega tyczkę ustawioną na środku boiska, biegnie w kierunku bramki, otrzymuje podanie od zawodnika nr 2 i kończy akcję rzutem na bramkę. W momencie rzutu na bramkę startuje następny ćwiczący. Zawodnik po oddaniu rzutu na bramkę ustawia się na końcu rzędu A
4. Ćwiczący ustawieni w dwóch rzędach po obu stronach pola bramkowego. Naprzeciw rzędów w odl. 12 – 18m ustawione tyczki. Zawodnicy ustawieni z lewej str. Pola bramkowego są w posiadaniu piłek. Na sygnał prowadzącego pierwszy posiadający piłkę podaje ją do bramkarza i ze swym partnerem z przeciwległego rzędu startuje w przód. Po otrzymaniu podania od bramkarza prowadzi piłkę kozłowaniem w stronę tyczki i po obiegnięciu jej podaje piłkę do współćwiczącego. W dalszej kolejności następuje prowadzenie piłki w dwójce zakończone rzutem w wyskoku na bramkę
5. ustawienie ćwiczących j/w z tą tylko różnicą, że na wysokości linii pola rzutów wolnych stoi obrońca. Zadaniem ćwiczących jest minąć obrońcę i wykonać rzut na bramkę.
6. Gra 7x7. Bramka zdobyta z ataku szybkiego z akcji do 5 podań liczona podwójnie.
6min
8min
6 min
2x14min
5.Uspokojenie organizmu
1.Skąd słychać gwizdek
2 razy
6.Czynności organizacyjne
1.Schowanie sprzętu
2.Podsumowanie zajęć
1min
Dzieci same chowają przybory
7.Nastawienie do samodzielnej pracy poza lekcyjnej
Zachęcanie do ćwiczeń w czasie wolnym
Aguuul6