Marcin Sikora gr. VI „b”
Cele główne lekcji:
1) Umiejętności: uczeń umie kozłować piłkę w miejscu
2) Motoryka: szybkość, zwiększy koordynację wzrokowo-ruchową
3) Wiadomości: błąd kroków i podwójnego kozłowania, uczeń zna rodzaje kozłowania
4) Akcent wychowawczy: dyscyplina w wykonywaniu ćwiczeń jako podstawowy czynnik w nauce umiejętności
Informacje dodatkowe:
1) Klasa V
2) Liczba uczniów: 16
3) Miejsce: boisko do koszykówki
4) Czas lekcji 45 min.
5) Przyrządy i przybory: piłki do koszykówki, pachołki
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Dozowanie
Uwagi organizacyjno
metodyczne
Zorganizowanie grupy
Zbiórka
Powitanie
Sprawdzenie gotowości do zajęć
Sprawdzenie obecności
2 min.
Umotywowanie do zajęć
Podanie tematu i celów lekcji
Przekazanie wiadomości
Umotywowanie do aktywności podczas zajęć
3 min.
Rozgrzewka
1 min.
10 powtórzeń
20 powtórzeń
Gdy berek dotknie uciekający staje w rozkroku jest zaczarowany, można go odczarować przechodząc mu między nogami
Rozsypka
Np. na okrzyk „taki”, każda osoba z tego szeregu odwraca się o 180 i ucieka w linii prostej, a para osoby uciekające goni ją(za każdą złapaną osobę przyznaje się punkt szeregowi goniącemu.
Część główna
2min.
1 min
5 min
Uspokojenie organizmu
Zabawa uspokajająca „inicjator ruchu” grupka tworzy koło, 1 osoba w środku. 1 osoba z obwodu koła zostaje inicjatorem tzn. pokazuje jakiś ruch, który wszyscy powtarzają.
W czasie wyboru inicjatora osoba ze środka koła ma zamknięte oczy. Następnie poszukuje inicjatora poruszając się w środku koła, w tym czasie inicjator zmienia formy ruchu. Wskazany inicjator wchodzi do środka koła.
Ćwiczenia organizacyjno porządkowe
Kontrola obecności
Pochwała uczniów najlepiej wykonujących ćwiczenia
Umotywowanie do samodzielnej pracy
Zachęcenie do regularnych ćwiczeń
Kozłowanie: technika kozłowania polega na spychaniu piłki w kierunku podłoża, w czym biorą udział przede wszystkim palce, nadgarstek i przedramię ułożone nieco skośnie w bok w stosunku do kierunku kozłowania. Kozłuje się ręką dalszą od przeciwnika. wyróżniamy dwa sposoby kozłowania: wysokie: do wysokości biodra oraz niskie: do wysokości kolana.
Postawa koszykarska: stopy ustawione w pozycji rozkroczno-wykrocznej na szerokość barków, całą powierzchnią utrzymują kontakt z podłożem, kolana ugięte ustawione w tym samym kierunku co stopy, biodra lekko cofnięte, tułów lekko pochylony do przodu barki ustawione w tym samym kierunku co kolana i stopy, głowa uniesiona do góry, ręce rozluźnione trzymane przed sobą powyżej pasa, ciężar ciała rozłożony równomiernie na obie stopy, środek ciężkości lekko obniżony.
4
Aguuul6