lekcja 30-31.doc

(44 KB) Pobierz
Konspekt lekcji:

Konspekt lekcji: 30,31

 

 

Data: 14. III. 2003r

 

 

Dyscyplina: PIŁKA RĘCZNA

 

 

Temat: Nauka kozłowania. Doskonalenie podań i chwytów w ruchu.

 

 

Klasa/płeć: III

 

 

Ilość uczniów: 12

 

 

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

 

 

Czas: 45’

 

 

Przybory: piłki ręczne

 

 

 

 

 

 

Cele główne lekcji:

 

 

1.      Umiejętności: uczeń potrafi wykonać kozłowanie piłki w miejscu.

 

2.      Motoryka: uczeń jest w stanie skoordynować ruchy ciała, podczas

 

podania piłki używa siły na miarę swoich możliwości

 

3.      Wiadomości: uczeń zna technikę kozłowania

 

4.      Akcent wychowawczy: uczeń jest aktywny

 

 

 

Imię i nazwisko prowadzącego: Leszek Rus

 


 

Tok lekcji

 

Zadania szczegółowe

Dozowanie

Uwagi

organizacyjno– metodyczne

1.Zorganizowanie grupy i sprawdze- nie gotowości do zajęć.

 

2. Nastawienie do aktywnego udziału w lekcji.

 

3.Rozgrzewka, psychomotoryka  i profilaktyka.

                       

 

 

RR

Tpł. strz. w przód

 

NN

Sił. RR

T pł. cz.

T pł. strz. w tył.

 

T pł. złożona

 

B

 

Równ.

Podskoki

1. Zbiórka.

2. Sportowe powitanie.

3. Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć.

 

 

1. Podanie tematu i celów lekcji.

2. Motywacja do aktywnego udziału w lekcji.

 

 

1. Trucht dookoła sali, krążenia RR w przód, w tył – naprzemianstronne.

2. Podskoki tempowe z jednoczesnym krążeniem RR w przód i w tył.

3. Na sygnał obrót o 3600 i bieg dalej.

4. Przeplatanka twarzą do środka koła i tyłem do środka koła.

5. Marsz w przysiadzie.

6. Podskoki obunóż w przysiadzie.

7. Rzuty oburącz zza głowy do partnera.

8. Tyłem do siebie, odległość 6 –7 m RR w górze trzymają piłkę w rozkroku – podania przez skłon T    

    w przód (pomiędzy NN)

9. Podanie oburącz sprzed klatki piersiowej – po podaniu przysiad.

10. Rzuty jednorącz do partnera Rp i Rl.

11.Podania piłki przez skłon T w bok – RR w górze wyprostowane.

12. Podania partnerowi piłki z pozycji rozkrocznej tyłem do siebie – ćwiczący z piłką wykonują skłon 

      T w przód, a następnie wyprost T i lekki skłon T w tył.

13. Tyłem do siebie w lekkim rozkroku w odl. 0,5 – 1 m, podania piłki poprzez jednoczesny skręt T w 

      prawo, później w lewo.

14. Siad rozkroczny naprzeciwko siebie (5-6m) – podanie następuje poprzez wyrzut zza głowy po 

      wykonaniu leżenia tyłem.

15. Próba utrzymania piłki na jednym przedramieniu jak najdłużej.

16. W parach – nagranie piłki nad partnerem, partner stara się złapać piłkę w wyskoku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2’

 

 

 

 

2’

 

 

1’

10x

5x

20”

15”

10x

15x

5x

 

5x

10x

4 kol.

10x

 

8x

 

10x

 

 

5x każdy

- w dwuszeregu

- osoby niećwiczące siadają na ławce

- kontrola stroju

 

 

 

 

 

- jeden za drugim

 

 

 

 

 

- u. dobierają się parami, jedna piłka na parę

 

 

- ustawienie w szeregu

- podający patrzy za wyrzuconą piłką

- NN w kolanach ugięte

 

 

 

- obydwa przedramiona

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Kształtowanie umiejętności, doskonalenie sprawności

i rozwijanie zdolności twórczych.

 

 

1. Pokaz i objaśnienie prawidłowej techniki kozłowania piłki przez N.

2. Nauka kozłowania w miejscu:

-          kozłowanie piłki w miejscu P i L ręką

-          jw. ale N wskazuje rękę kozłującą

-          jw. ale ze zmianą tempa kozłowania

-          kozłowanie P i L ręką z poruszaniem w dowolnym kierunku

3. Doskonalenie podań i chwytów w ruchu:

-          podania i chwyty w parach naprzeciwko siebie poruszając się w przód i w tył 

-          podania piłki w biegu w dwójkach, w ustawieniu jeden za drugim, przodem do kierunku biegu. Z 1 podaje do Z 2, który chwyta ją w biegu, wykonując zwrot za lewym barkiem. Po chwycie piłki zmiana kierunku biegu  i Z 2 wykonuje to samo.

4. Kształtowanie koordynacji:

-          podanie piłki trzymanej za plecami pod NN kozłem. NN proste w kolanach.

-          podanie Rp za plecami z L strony i na odwrót.

5.Kształtowanie siły:

-          „taczki” – jedna z osób wykonuje podpór leżąc przodem, druga trzyma za NN. Marsz za pomocą RR

6. Ćw. taktyczne:

-          dwóch zawodników biegnie w przód, podając między sobą piłkę. W środku między nimi biegnie obrońca, który stara się wychwycić piłkę.

7. Gra właściwa

 

 

 

 

2’

 

2’

2’

2’

2’

 

1’

 

2’

 

 

1’

1’

 

1’

 

 

2’

 

10’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- u. ustawieni w półkolu

- każdy ma piłkę

- u. starają się nie patrzeć na piłkę

 

- piłka na parę

- stała odl. między partnerami ok.3 m.

 

 

- w parach naprzeciwko siebie

 

 

- zmiana w parach na sygnał N

 

- u. dobierają się trójkami

- N sędziuje

 

 

 

5. Uspokojenie organizmu.

 

6. Czynności organizacyjne      i wychowawcze.

 

7. Nastawienie uczniów do aktywności ruchowej w czasie wolnym.

1. Ćw. rozciągające.

 

 

1. Zbiórka

2. Omówienie błędów.

3. Pochwała dla najlepiej ćwiczących

 

1. Zachęcenie do samodzielnej aktywności w czasie wolnym.

2. Sportowe pożegnanie.

 

 

 

 

 

 

 

2’

 

 

 

2’

 

 

 

1’

- u. ustawieni przy drabinkach

 

 

- siad skrzyżny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin