Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania.
Cele, treści przedmiotu (w części Michała Czaplickiego):
Aspekt zdrowotny.
• troska o zdrowie
• zagrożenia zdrowia w sensie medycznym
• zagrożenia zdrowia w sensie okoliczności (wypadki)
• patologie społeczne
• kontrola zdrowia u wychowanków (sygnały, objawy, niepożądane zjawiska)
Aspekt wychowawczy.
• zastosowanie tych treści w procesie wychowania
• metody
1. cele. Jw.
2. badania pedagogiczne o pp
• skuteczność nauczania np.resuscytacji
• tragiczne doniesienia z życia
3. czego dowie się uczeń na zajęciach o pp
• proces wychowania przebiega nadzwyczaj intensywnie gdy….. jasiu
4. omdlenie (lub wcześniej)
5. bls
6. zawał
7. aed
8. anafilaksja
9. epilepsja
10. cukrzyca
11. dyskusja, przykłady
Aga2906