Koordynacja pracy ramion do kraula na grzbiecie.doc

(48 KB) Pobierz
Kupka Bartosz VIb

    Kupka Bartosz VIb

 

 

    Koordynacja pracy ramion do kraula na grzbiecie

 

 

CELE GŁÓWNE:

1. Umiejętności: doskonalenie ruchów ramion do kraula na grzbiecie, doskonalenie ruchów nóg do kraula na grzbiecie.

2. Motoryczność: koordynacja ruchowa , gibkość i dostatecznie rozwinieta ruchomość w stawach barkowych

3. Wiadomosci: przypomnienie w skrócie regulaminu BHP, higiena

4. Akcenty wychowawcze: dyscyplina i wytrwałość jako podstawa do osiągnięcia umiejętnośi sportowych, doskonalenie poznanych elementów systematyczność nauka nowych, systematyczność i dokładność.

 

 

Miejsce zajęć: pływalnia kryta – 25m

Temperatura wody: ok.28 – 29 st.

Czas trwania: 45 min.

Wiek: 8 – 9 lat

Liczba ćwiczacych: 15

Przybory i przyrządy: deski pływackie, krążki, makarony, piłki

 

 

 

TOK LEKCJI

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

DOZOWANIE

UWAGI

1.Zorganizowanie grupy

1. Zbiórka

2.Sportowe powitanie i sprawdzenie obecności

3. Sprawdzenie stroju pływackiego pod kątem BHP i higieny

4. Rozdzielenie osób na tory i wskazanie kolejności pływania

 

2 min.

 

2.Motywacja do zajęć

1. Temat zajęć

2. Omówienie i wstępny pokaz na planszy pracy ramion do kraula na grzbiecie

 

2 min.

 

3. Rozgrzewka

NA LĄDZIE:

1. z przysiadu podskoki w góre 6x

2. Naprzemianstronne krążenia RR w przód i w tył

3. RR w górze i próba skłonu w przód 6x

4. W opadzie TT skrętoskłony do prawej i lewej nogi

 

5. Omówienie koordynacji pracy RR do grzbietu, ćw. na sucho w szachownicy:

- 1 ręka w górze, 2 wzdłuż TT –„jedna ręka goni drugą”- na sygnał

-----------------przejście pod natrysk-------------

 

--------w wodzie---------

1. Przepływamy na koniec wody płytkiej z makaronami dowolnym sposobem, wracamy prawą stroną toru- 2 powtórzenia

2. ćwiczenie wykonujemy tak samo, ale popychając piłkę – 2 powtórzenia

 

 

2 min

 

 

 

 

 

 

2 min

 

 

 

 

 

 

 

3 min

W szachownicy na brzegu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- ustawiamy się w szeregu przy ścianie

- ćwiczący zabierają piłki

4. KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI, DOSKONALENIE SPRAWNOŚCI

1. Prowadzący przypomina pracę NN na grzbiecie: - dzieci siadają na brzegu basenu i pracują NN, przypominamy o wykopywaniu wody stopami w górę, „kolana proste”

 

 

 

 

 

 

2.- 1 Dł. pływalni na plecach z deską wzdłuż TT

 

 

 

3. – 1 Dł. pływalni na plecach z deską trzymaną z tyłu za głową

4.- Po wykonanym ćw. każdy z ćwiczących wyk. 3 „MEDUZY” z wdechem do wody

4 – po wykonaniu meduzy każdy z ćwiczących płynie 2 dług. Basenu NN do kraula na piersiach piersiach RR wyprostowanymi

5. – 2 dł. pływ. Z deską wzdłuż TT:- 1 ręka wyprostowana z tyłu dotyka ucha, 2 trzyma deskę.

6. - stoimy na płytkiej wodzie prawa RR w górze wyprostowana i na sygnał prowadzącego zmiana RR.

7. – z deską 2 dł. pływ. Praca NN, jedno ramię wzdłuż TT trzyma za deskę, 2 za głową ….rozliczamy 1,2,3 zmiana ręki…- „dokładanka”

 

 

8.-„ Sadzenie drzewek”- dzieci układają krążek na dnie wykonując jednocześnie wydech

9. – 1 długość pływalni z RR wzdłuż TT na grzbiecie

10. – 1 dł. pływ.  1 ręka wzdłuż TT, druga wyprostowana nad głową, rozliczamy 1,2,3,4,5 zmiana ręki..

 

11. 1 dł. pływ. Z deską między NN, jednoczesne ruchy RR, rozliczamy co 2

 

12. – 2 dług. Pływ. Z jednoczesnymi ruchami RR z pracą NN do kraula na grzbiecie

 

 

13. – ćwiczący wykonują po 5 wydechów do wody

14. – Prowadzący motywuje do kluczowego zadania lekcji...

- próba przepłynięcia całej płytkiej wody na grzbiecie

- po powrocie próba przepłynięcia całej dł. basenu w pełnej koordynacji – dzieci mogą rozliczać dla ułatwienia, – co 1 zmiana rąk

 

1 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 min

 

 

 

 

1 min

 

2 min

 

3 min

 

 

 

3 min

 

 

1 min

 

 

3 min

 

 

 

 

 

1 min

 

 

1 min

 

 

1 min

 

 

2 min

 

 

2 min

 

 

 

1 min

 

4 min

- prowadzący znajduje się w wodzie, przykładając makaron, jako element, w który należy kopnąć- makaron obejmuje ok. 3 ćwiczących

- ćwiczący zabierają deski i ustawiają się w szeregu przy ścianie

- przypominamy o RR wyprostowanych  - w rozsypce na płytkiej wodzie

 

 

 

- zabieramy deski, po 1 dł. zmiana ręki

- ustawianie w rozsypance

 

- kciukiem wyciągamy rękę z wody, a wkładamy małym palcem

 

- dzieci pobierają po 1 krążku

 

- pracują same NN

- NN „ wykopują” wodę, palce obciągnięte, RR wyprostowane

 

- dzieci zabierają deski i wkładają między NN

- ustawiamy się w szeregu przy ścianie, pływamy prawą stroną toru

 

 

- np. dziecko płynie przy ścianie basenu, my idąc podpowiadamy mu z brzegu jakie ruchy ma wykonywać

5. USPOKOJENIE ORGANIZM\\U

„ POŁAWIACZE SKARBÓW” – ćwiczący po wykonaniu wdechu szukają krążków na dnie wykonując wydech

 

2 min

- uczniowie pobierają po 3 krążki

6. CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE

- sprawdzenie liczby uczniów

- Ci, którzy się nie przykładali do ćwiczeń, z wiemy że potrafią więcej – zbierają przedmioty i zanoszą na wyznaczone miejsce

- omówienie lekcji i ocena calościowa

 

1 min

- pochwały dla najlepszych

- omówienie elementów, które sprawiają najwięcej problemów

7. NASTAWIENIE DO SAMODZIELNEJ PRACY

- zachęcenie uczniów do korzystania z pływalni w czasie wolnym i ćw. poznanych elementów

- zachęta osoby słabszej w grupie, aby ćwiczyła w domu np. przed lustrem praca RR do grzbietu, czy wyprost. RR itp….

 

 

2 min.

- hasło motywacyjne „ 10% to talent, a 90% to praca”

- rozmowa z rodzicem, aby zwracał uwage na ćwiczenia jeżeli jest taka możliwość w przypadku osób słabszych

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin