Kupka Bartosz VIb
Koordynacja pracy ramion do kraula na grzbiecie
CELE GŁÓWNE:
1. Umiejętności: doskonalenie ruchów ramion do kraula na grzbiecie, doskonalenie ruchów nóg do kraula na grzbiecie.
2. Motoryczność: koordynacja ruchowa , gibkość i dostatecznie rozwinieta ruchomość w stawach barkowych
3. Wiadomosci: przypomnienie w skrócie regulaminu BHP, higiena
4. Akcenty wychowawcze: dyscyplina i wytrwałość jako podstawa do osiągnięcia umiejętnośi sportowych, doskonalenie poznanych elementów systematyczność nauka nowych, systematyczność i dokładność.
Miejsce zajęć: pływalnia kryta – 25m
Temperatura wody: ok.28 – 29 st.
Czas trwania: 45 min.
Wiek: 8 – 9 lat
Liczba ćwiczacych: 15
Przybory i przyrządy: deski pływackie, krążki, makarony, piłki
TOK LEKCJI
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE
DOZOWANIE
UWAGI
1.Zorganizowanie grupy
1. Zbiórka
2.Sportowe powitanie i sprawdzenie obecności
3. Sprawdzenie stroju pływackiego pod kątem BHP i higieny
4. Rozdzielenie osób na tory i wskazanie kolejności pływania
2 min.
2.Motywacja do zajęć
1. Temat zajęć
2. Omówienie i wstępny pokaz na planszy pracy ramion do kraula na grzbiecie
3. Rozgrzewka
NA LĄDZIE:
1. z przysiadu podskoki w góre 6x
2. Naprzemianstronne krążenia RR w przód i w tył
3. RR w górze i próba skłonu w przód 6x
4. W opadzie TT skrętoskłony do prawej i lewej nogi
5. Omówienie koordynacji pracy RR do grzbietu, ćw. na sucho w szachownicy:
- 1 ręka w górze, 2 wzdłuż TT –„jedna ręka goni drugą”- na sygnał
-----------------przejście pod natrysk-------------
--------w wodzie---------
1. Przepływamy na koniec wody płytkiej z makaronami dowolnym sposobem, wracamy prawą stroną toru- 2 powtórzenia
2. ćwiczenie wykonujemy tak samo, ale popychając piłkę – 2 powtórzenia
2 min
3 min
W szachownicy na brzegu
- ustawiamy się w szeregu przy ścianie
- ćwiczący zabierają piłki
4. KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI, DOSKONALENIE SPRAWNOŚCI
1. Prowadzący przypomina pracę NN na grzbiecie: - dzieci siadają na brzegu basenu i pracują NN, przypominamy o wykopywaniu wody stopami w górę, „kolana proste”
2.- 1 Dł. pływalni na plecach z deską wzdłuż TT
3. – 1 Dł. pływalni na plecach z deską trzymaną z tyłu za głową
4.- Po wykonanym ćw. każdy z ćwiczących wyk. 3 „MEDUZY” z wdechem do wody
4 – po wykonaniu meduzy każdy z ćwiczących płynie 2 dług. Basenu NN do kraula na piersiach piersiach RR wyprostowanymi
5. – 2 dł. pływ. Z deską wzdłuż TT:- 1 ręka wyprostowana z tyłu dotyka ucha, 2 trzyma deskę.
6. - stoimy na płytkiej wodzie prawa RR w górze wyprostowana i na sygnał prowadzącego zmiana RR.
7. – z deską 2 dł. pływ. Praca NN, jedno ramię wzdłuż TT trzyma za deskę, 2 za głową ….rozliczamy 1,2,3 zmiana ręki…- „dokładanka”
8.-„ Sadzenie drzewek”- dzieci układają krążek na dnie wykonując jednocześnie wydech
9. – 1 długość pływalni z RR wzdłuż TT na grzbiecie
10. – 1 dł. pływ. 1 ręka wzdłuż TT, druga wyprostowana nad głową, rozliczamy 1,2,3,4,5 zmiana ręki..
11. – 1 dł. pływ. Z deską między NN, jednoczesne ruchy RR, rozliczamy co 2
12. – 2 dług. Pływ. Z jednoczesnymi ruchami RR z pracą NN do kraula na grzbiecie
13. – ćwiczący wykonują po 5 wydechów do wody
14. – Prowadzący motywuje do kluczowego zadania lekcji...
- próba przepłynięcia całej płytkiej wody na grzbiecie
- po powrocie próba przepłynięcia całej dł. basenu w pełnej koordynacji – dzieci mogą rozliczać dla ułatwienia, – co 1 zmiana rąk
1 min
4 min
- prowadzący znajduje się w wodzie, przykładając makaron, jako element, w który należy kopnąć- makaron obejmuje ok. 3 ćwiczących
- ćwiczący zabierają deski i ustawiają się w szeregu przy ścianie
- przypominamy o RR wyprostowanych - w rozsypce na płytkiej wodzie
- zabieramy deski, po 1 dł. zmiana ręki
- ustawianie w rozsypance
- kciukiem wyciągamy rękę z wody, a wkładamy małym palcem
- dzieci pobierają po 1 krążku
- pracują same NN
- NN „ wykopują” wodę, palce obciągnięte, RR wyprostowane
- dzieci zabierają deski i wkładają między NN
- ustawiamy się w szeregu przy ścianie, pływamy prawą stroną toru
- np. dziecko płynie przy ścianie basenu, my idąc podpowiadamy mu z brzegu jakie ruchy ma wykonywać
5. USPOKOJENIE ORGANIZM\\U
„ POŁAWIACZE SKARBÓW” – ćwiczący po wykonaniu wdechu szukają krążków na dnie wykonując wydech
- uczniowie pobierają po 3 krążki
6. CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE
- sprawdzenie liczby uczniów
- Ci, którzy się nie przykładali do ćwiczeń, z wiemy że potrafią więcej – zbierają przedmioty i zanoszą na wyznaczone miejsce
- omówienie lekcji i ocena calościowa
- pochwały dla najlepszych
- omówienie elementów, które sprawiają najwięcej problemów
7. NASTAWIENIE DO SAMODZIELNEJ PRACY
- zachęcenie uczniów do korzystania z pływalni w czasie wolnym i ćw. poznanych elementów
- zachęta osoby słabszej w grupie, aby ćwiczyła w domu np. przed lustrem praca RR do grzbietu, czy wyprost. RR itp….
- hasło motywacyjne „ 10% to talent, a 90% to praca”
- rozmowa z rodzicem, aby zwracał uwage na ćwiczenia jeżeli jest taka możliwość w przypadku osób słabszych
Aguuul6