Sonia Szopa gr 5 B
Temat: Doskonalenie podstawowych elementów technicznych w piłce nożnej.
czas: 3x45min
płeć/klasa: 1 liceum / chłopcy
ilość uczniów: 15
miejsce zajęć: sala gimnastyczna
przybory: piłki do nożnej, do siatkówki, pachołki
Cele główne lekcji:
Umiejętności: uczeń potrafi poprawnie prowadzić, uderzać i odbierać piłkę
Motoryka: koordynacja, zwrotność, siła
Wiadomości: uczeń zna przepisy gry, najlepszych światowych zawodników, rodzaje rozgrywek
Postawa: współpraca z partnerem i grupą, samoocena własnych umiejętności, samodoskonalenie się
Tok lekcji
Lekcja 1
Lekcja 2
Lekcja 3
1.zoorganizowanie grupy
-zbiórka w dwuszeregu
-sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć
-jak w lekcji 1
- zbiórka w szeregu
- jak w lekcji 1
2.motywacja do aktywnego udział w zajęciach
-podanie tematu i zadań lekcji
-motywacja do aktywnego udziału w zajęciach
3.Rozgrzewka psychomoto-ryka, profilaktyka
*w biegu dookoła boiska
-bieg przodem
- bieg tyłem
- naprzemianstronne krążenia ramion w przód
- naprzemianstronne krążenia ramion w tył
- obustronne krążenia ramion w przód
- obustronne krążenia ramion w tył
- skip A
- skip C
- krok odstawno dostawny
- przekładanka
- „zbieranie grzybków”
- wyskoki naprzemianstronne z wymachami rr w przód
- co trzeci krok przysiad i wyskok w górę
- co trzeci krok wypad w przód
- marsz z wysokim unoszeniem kolan i klaśnięciem pod nogą uniesioną
* w miejscu w rozsypce
- w rozkroku skłony T w przód z pogłębieniem
- w podporze zwieszonym przodem, naprzemianstronne wyrzuty nn w tył
- skrętoskłony
- skłony T w bok z jednoczesnym uniesieniem ręki przeciwnej do skłonu łukiem nad głową
- klęk podparty, ćw. naprzemianstronne, jednoczesne uniesienie rp i nl
- U sami wymyślają ćw. na mm grzbietu
- U sami wymyślają ćw. na mm brzucha
- siad równoważny
- leżenie przewrotne
- siad rozkroczny, skłon do np, nl i do środka
- siad płotkarski, skłon do n wyprostowanej, zmiana nn
- przyciągnięcie kolana do klatki piersiowej
- przyciągnięcie pięty do pośladka
- „agrafka”
- waga przodem
- rozgrzanie stawów skokowych i nadgarstkowych
- krążenie kolan do środka, na zewnątrz, w prawo i lewo
- dowolne podskoki (3 rodzaje)
- trucht dookoła boiska
*ustawienie w szeregu wzdłuż boiska, biegają po jego szerokości z jednej na drugą stronę
- każdy U samodzielnie wykonuje ćw. na mm rr (2)
- każdy U wykonuje dowolne ćw na mm nn (2)
- marsz wypadami
- skoki na pn
- skoki na ln
- przysiad z wyskokiem w górę-przód
* w miejscu
- postawa zasadnicza, skłon T w przód o prostych nn
- ćw naprzemianstronne, postawa zasadnicza rr w bok, uniesienie pn w przód, przenos pn w bok, przenos pn w
Tył, opust np do pw
- skłon t w bok w płaszczyźnie czołowej
- siad płotkarski, skłon do nogi wyprostowanej
- leżenie przerzutne
- rowerek
- brzuszki o nn ugiętych
- w leżeniu przodem skłony t w tył, rr pod brodą
- kołyska leżeniu przodem
- leżenie tyłem, nn w górze, przenos nn z jednej strony na drugą
- U sam wykonuje ćw równoważne
- pajacyki
- podskoki obunóż za trzecim podskokiem przyciągnięcie kolan do klatki piersiowej
- niskie przeniesienie ciężaru ciała z wypadu (w bok) do wypadu
- samodzielne rozciąganie głowy, kd i kg
*ćw. wykonywane po przekątnej, po prostych trucht
Każdy uczeń biegnie jako pierwszy, a reszta za nim, wymyśla jedno ćw i idzie na koniec kolejki.
*ćw w miejscu
Każdy uczeń wymyśla jedno ćw i reszta robi to samo
- 3x sprint
4.
kształtowanie umiejętności, doskonalenie sprawności
I.3 rzędy po 5 osób, wykonują ćw. na sygnał
*do linii końcowej pn z powrotem ln
+ prowadzenie piłki po linii prostej
1. prowadzenie piłki wewnętrzną częścią stopy
2. prowadzenie piłki prostym podbiciem
3. prowadzenie piłki zewnętrznym podbiciem
[po wykonaniu zadania w pkt 1-3 uczeń wykonuje 10 brzuszków]
4. prowadzenie piłki dowolnym sposobem nogą silniejszą (która drużyna szybciej)
+ prowadzenie piłki po linii łamanej
5. wewnętrzną częścią stopy
6. zewnętrznym podbiciem
7. wewnętrznym podbiciem
[po wykonaniu zadania w pkt 5-7 uczeń wykonuje 10 grzbietów]
8. dowolnym sposobem mocniejszą nogą (wyścig)
+ prowadzenie piłki po linii krzywej (slalom)
9. wewnętrzną częścią stopy
10. zewnętrznym podbiciem
11. wewnętrznym podbiciem
[po wykonaniu zadania w pkt 9-11 uczeń wykonuje 20 dowolnych odbić piłki siatkowej]
12. dowolnym sposobem, mocniejszą nogą (wyścig)
II. w dwóch szeregach po prawej i lewej stronie
13. dowolne prowadzenie piłki i strzał na bramkę
Po prawej stronie prawą nogą po lewej lewą, po strzale zmiana rzędów
14. gra szkolna (3 drużyny po 5 osób- każdy z każdym)
Przed strzeleniem bramki należy w swojej drużynie wykonać co najmniej 3 podania.
1 z 2
2 z 3
3 z 1
*ćwiczenia w parach naprzeciwko siebie (piłka na parę)
1. uderzenia piłki
- wewnętrzną częścią stopy
- wewnętrznym podbiciem
- zewnętrznym podbiciem
- prostym podbiciem
2. uderzenia piłki głową z dorzutu partnera
-z miejsca
- z rozbiegu
- z wyskoku
3. po dowolnym podaniu piłki przyjecie:
- podeszwa
4. po dorzucie partnera przyjęcie piłki:
- udem
- klatką piersiową
- głową
5. zabawa podaniami
Zawodnicy biegając po boisku w różnych kierunkach podają między sobą (w parach) piłkę w dowolny sposób odbierając także w dowolny sposób [po podłożu, z powietrza, na główkę...]
6. ćw w parach
bieg w kierunku bramki, podania między sobą zakończone strzałem. Zmiana stron i to samo
7. gra uproszczona
drużyny po 5, gra każdy z każdym
1 z 3
1. stacje [5 zespołów po 3 osoby]
I.prowadzenie piłki po slalomie, po kole, podanie, po wykonaniu zadania powrót truchtem i wykonanie
10 brzuszków
II. strzał na bramkę po prowadzeniu piłki
III. przyjęcie piłki, obiegnięcie kolegów prowadząc
dowolnym sposobem i po powrocie na miejsce podanie
do następnego (ci którzy nie biegną robią 5 pompek)
IV. strzał na bramkę po podaniu.
[1-podaje piłkę, 2- strzela, 3-broni]
V. podania w powietrzu (jak „zośką”)
2. ćw w trójkach
Do połowy dowolne podania, prowadzenie na skrzydle,
podanie na drugie skrzydło, podanie do środkowego,
strzał na bramkę. Zmiany miejsc.
3. uczniowie samodzielnie ustawiają tor zawierający podstawowe elementy, prowadzenie, podania, przyjęcia,
strzały itd [ na 2 bramki i po obu stronach boiska]
każdy raz pokonuje tor przeszkód
4. gra uproszczona
3 drużyny , każdy z każdym
3 z 2
5.uspokojenie organizmu
Uczniowie starają się utrzymać piłkę na głowie, karku, kolanie, stopie jak najdłużej
Strzał na bramkę z połowy boiska
Żonglerka
6.czynności organizacyjno- porządkowe
-sprzątanie sali
-ocena grupy
7. nastawienie do aktywności w czasie wolnym
-zachęcenie do aktywnego udziału w SKSach
- zachęcanie do aktywnego wypoczynku w czasie wolnym
- zachęcenie do uprawiania sportów zimowych
Aguuul6