Ściąga Metodyka WF.docx

(19 KB) Pobierz

Met przek wiad: Pokaz- jest metodą gdy jest podst spos dost nowycj info. A objaśnienie jest uzupełnieniem. N może wykorz plansze, fotogramy, filmy. Stosowany do przekazu: poprawny strój sport, PW do ćw, rodzaj sprzętu, formy ustaw.Również poza lekc na tabli kf: mapa klubów, wyst zdjęć, zest wyników spraw klas.Opis i opowiad- najpros spos przek wiad. Opis gdy treść dot jedn przedm i uporz w spos logicz.Zast do:funk ukł krąż pod wpl wyśfiz, zasad prow rozgrz, org dnia ucznia. Dla u starszych. Opow dla młodszych. Realiz w spos barwny i atrakcyjny. Pogadanka- rozm n z u. Zad celow pyt ale nie w form ankiet. Wykorz w celu przyg do pracy, zapoz z nowy wiad, utrw lub kontr wiad.Celowe wykorz w cz wstęp. I końc. Dysk i wykład- wymag znacz il czasu. Nie stos na lek kf, tylko zaj poza lek, SKS a wykł na spot z rodz. Wykonyw zadań ruchowych- każde dzial ruch u jest nośnik wiedzy ale nie każde można uznać za efekt stos wymienio metody. Niezbed jest umotywow aktywna post u. np. porów tęt przed i po wysil, zdob wiedz odnoś wpływu wysił na zmian pracy u. krąż. Wyk czynn pomoc zdob wiedz org. Wyk rzut z biegu po kozł z aktyw obroń zdob wiedzę o możliw wyk posiad umieję w grze w syt 1x1.Zaleta nie odczuw zmniej intensyw lekc. Pracą z książ, opis i rys post i wywiad nie mozna posług się na lek kf. Powin zachęc do czyt odpow literat

Formy podz u: a) losowy- nie ważne kto traf do tak zespołu dz-chł, do 2 odlicz, przez wybieranie, kol szarf, piłki (4 rodzaje)ćw z każdą piłką, słaby śr dobry,, pary b)celowy: zast stałe(wych przez grupę, u wspól na siebie oddziałują, w syt konflikt)testy socjometryczne-wybór w opar o testy w zależ od potrzeb/kryter wychow: zast sprawzmienne- gdy któraś gr jest lepsza to dla niejinne ćw, a dla słabszych też inne. Na mater, na basenie, bo środow jest niebezp ćw dost do możliw u, umiejętności: zast sprawnościowe- spraw fiz, gdy u brakuje braków spraw np. 1m.brzucha2.skok dosiężny itd. Zastęp z niskimi/wysokimi płotkami: drużyny np. siat przygot do gry (najlepsi gra np. 2x2, dla słabsz rzucanka, różnicow stopnia gry ze wzg na stopień trudności: pary w/g wzrostu masy ciała pary mieszane-lepszy słabszy(korygowanie) partner może przeszkodą.

Syst ćw- ćw porządkowo-dyscyplinujące- środek mobilizujący ćwiczących, ład i porządek na lek wf.(czynn porządkowe- przywit, spr obec, temat, podział na zast, zorgan zajęć, omów ćwicz, demonstr, bezpiecz na lekcji. Ćw porządkowe- marsze biegi kierunkowe to: marsz bieg po obwodzie Sali w PLŚR, krzyżow w środku, schodzenie rozchodzenie, zwijanie rozwij ślimakapo 8. Kolumny ćwiczebne- ustaw grup umożliw swob wykorz ćw gim, db widocz n i wszyst ćwicz zezwala na równocz rozp i kontynu ćw. Umoż koryg błędów i dokonyw natychmiastowej korekty prawidł post ćwiczących, rozsypka kolumna w półkolu lub kole, kolumnę 4kową, k.2358) Ćw kształtujące- środek ruchowy najardz wszechstr i ogólnie rozwojowo wpływ na org. Znajdują szerok i rozległ zastos na lek wf w cz.wstęp, na treningu jako rozgrzewka, gim poranna, ćw relaksacyjne relaksujące odpoczynkowe. PW musi być określona, przebieg ćw, wyrob popr postawy, wyrob koordynacji ruch, wyrobi gibkości, nawyków ruchow czucia, kier ruch i poł w przestrz. Rodzaje ć: RR,NN,Ts,Tc,Tp,Tz,B,Grzb,Podsk,Rów,RRiNN, i szyj. Zast siła gibkość koordynacja. Osie pionowa poprzeczna strzałkowa. PW(wysokie:stojąc, wykrok,zakrok zakrok wspięty, post wyk-zakr, rozkrok/jedno obunóż, wypad w przód bok, unik postawny przodem/b/t, opad T: Średnie klęki przysiady: niskie siady leżenia) Ćw użytkowosportowe (stosowane)- bazują na ruch natur. Zalicz się do nich: zwisy i podpory, ćw zwinno-akrobatyczna,skoki wolne i mieszane, ćw równoważne na przyrzą, chody biegi, dźwignie podnoszenia przenoszenia, czołgania i pełzania, rzuty i chwyty. Kształtują zdol motor-siła,szybkość, zwinność, równowaga i orientacja przestrz. Zad do zreal- silowe zwinnościowoakrobatyczne równoważne na przyrz, skoki biegowe. Ćw uzupełniające- uspokajające kreacyjno rozluźniające oraz odpoczynkowouspakajające, popr prawid sylwetkę, korygujące post ciała, rozluźniaj nap mięś, relak-koncentr-uatrakcyjniające zaj. Gim gry wyścigi zabaw gim- umuzykalniające, rytmiczne taneczne muzycznoruchowe batetowe aerobik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Met przek wiad: Pokaz- jest metodą gdy jest podst spos dost nowycj info. A objaśnienie jest uzupełnieniem. N może wykorz plansze, fotogramy, filmy. Stosowany do przekazu: poprawny strój sport, PW do ćw, rodzaj sprzętu, formy ustaw.Również poza lekc na tabli kf: mapa klubów, wyst zdjęć, zest wyników spraw klas.Opis i opowiad- najpros spos przek wiad. Opis gdy treść dot jedn przedm i uporz w spos logicz.Zast do:funk ukł krąż pod wpl wyśfiz, zasad prow rozgrz, org dnia ucznia. Dla u starszych. Opow dla młodszych. Realiz w spos barwny i atrakcyjny. Pogadanka- rozm n z u. Zad celow pyt ale nie w form ankiet. Wykorz w celu przyg do pracy, zapoz z nowy wiad, utrw lub kontr wiad.Celowe wykorz w cz wstęp. I końc. Dysk i wykład- wymag znacz il czasu. Nie stos na lek kf, tylko zaj poza lek, SKS a wykł na spot z rodz. Wykonyw zadań ruchowych- każde dzial ruch u jest nośnik wiedzy ale nie każde można uznać za efekt stos wymienio metody. Niezbed jest umotywow aktywna post u. np. porów tęt przed i po wysil, zdob wiedz odnoś wpływu wysił na zmian pracy u. krąż. Wyk czynn pomoc zdob wiedz org. Wyk rzut z biegu po kozł z aktyw obroń zdob wiedzę o możliw wyk posiad umieję w grze w syt 1x1.Zaleta nie odczuw zmniej intensyw lekc. Pracą z książ, opis i rys post i wywiad nie mozna posług się na lek kf. Powin zachęc do czyt odpow literat

Formy podz u: a) losowy- nie ważne kto traf do tak zespołu dz-chł, do 2 odlicz, przez wybieranie, kol szarf, piłki (4 rodzaje)ćw z każdą piłką, słaby śr dobry,, pary b)celowy: zast stałe(wych przez grupę, u wspól na siebie oddziałują, w syt konflikt)testy socjometryczne-wybór w opar o testy w zależ od potrzeb/kryter wychow: zast sprawzmienne- gdy któraś gr jest lepsza to dla niejinne ćw, a dla słabszych też inne. Na mater, na basenie, bo środow jest niebezp ćw...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin