osnowa Doskonalenie skoku w dal.odt

(20 KB) Pobierz

Edyta Sigłowa gr V B

 

 

OSNOWA Z LKKIEJ ATLETYKI

 

Temat: Doskonalenie skoku w dal.

 

Cele główne lekcji:

 

1 Umiejętności: U potrafi wykonać samodzielnie skok w dal wybraną przez siebie metodą.

 

2 Motoryka: U kształtuje skoczność, zwinność, szybkość, gibkość.

 

3 Wiadomości: U zna prawidłową techniką skoku w dal.

 

4 Akcent wychowawczy: U wykazuje zainteresowanie własnym poziomem sprawności oraz zna  znaczenie bezpieczeństwa i dyscypliny na lekcji wychowania fizycznego.

 

Klasa: I LO

Płeć: dziewczynki

Ilość uczniów: 20

Miejsce ćwiczeń: boisko szkolne

Czas: 4x 45 minut

Przybory i przyrządy: piłki lekarskie, pachołki, piłki palantowe, piłka nożna, hula- hop, laska gimnastyczna, woreczki.

 

 

Tok lekcji

Lekcja numer 1

Lekcja numer 2

Lekcja numer 3

1 Zorganizowanie gr. i sprawdzenie gotowości do zajęć.

1 Zbiórka w dwuszeregu.

 

2 Sprawdzenie obecności

i gotowości uczniów do zajęć

( strój U, odłożenie zegarków, biżuterii). Niećwiczący siadają na ławce.

1 Jak z lewej.

 

2 Jak z lewej.

1 Jak z lewej.

 

2 Jak z lewej.

2 Nastawienie do  świadomego i aktywnego udziału w lekcji.

1 Podanie tematu zajęć.

 

2 Przypomnienie U jakie elementy powinna zawierać lekkoatletyka.

1 Jak z lewej.

 

2 Pogadanka na temat: jak ćwiczyć by zwiększyć siłę swego ciała (dieta, ćwiczenia siłowe dostosowane do wieku, budowa ciała, doping)

1 Jak z lewej.

 

2 Pogadanka na temat: jakie sporty możemy uprawiać

w terenie ( jak czynnie odpoczywać), wykorzystując jego walory, jego ukształtowania pamiętając

o prawidłowym zachowaniu się w środowisku przyrodniczym.

3 Rozgrzewka psychomotoryka,  profilaktyka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa ożywiająca: „ Berek ranny ”

 

Rozgrzewka przeprowadzana przez N- U ustawieni w dwóch rzędach.

 

 

 

1 W lekkim truchcie naprzemianstronne krążenia RR w przód i w tył.

 

2 jw. obustronne krążenie RR w przód i tył.

 

3 Krok skrzyżny.

 

4 Krok odstawno- dostawny.

 

5 Skip A, B, C,

 

6 Przejście do marszu wymachy NL do PR i odwrotnie.

 

7 Marsz z wypadami NN do przodu, skrętoskłony T w prawą i lewą stronę.

 

8 W miejscu – postawa zasadnicza, skręty głowy w P i L stronę.

 

9 p.jw. RR w bok- skrętoskłony w tył- RR do LN i odwrotnie.

 

10 p.jw Opad T do poziomu- RR wyprostowane przed sobą- pionowe i poziome nożyce RR .

 

11 Stanie w szerokim rozkroku – skłony do NN z wytrzymaniem.

 

12 Klęk jednonóż z wypadem jednej N w bok, RR w górze- skłony T do N wyprostowanej- zmiana NN.

 

13 Siad prosty- skłony T w przód.

 

14 Siad rozkroczny skłony T do NL, środka i NP

 

15 Siad prosty podparty z tyłu RR- naprzemienne wyprosty, zginania NN do kl. piersiowej.

 

16 Rozgrzanie stawów skokowych i kolanowych.

 

17 Różnego rodzaju podskoki- obunóż, jednonóż, podskoki z podciągnięciem NN do kl. piersiowej.

 

 

 

Zabawa ożywiająca: „ Berek zabierz piłkę”

 

Rozgrzewka przeprowadzana przez U. U ustawieni w rozsypce, każdy z U wykonuje jedno ćwiczenie wymyślone przez siebie. N podaje jaką grupę mięśni lub jakie ćwiczenie U maja wykonać np.: ćwiczenie RR, ćw. NN,  ćwiczenia równoważne, ćwiczenia mm brzucha, ćwiczenia w płaszczyznach, podskoki.

 

U prowadzą rozgrzewkę tak aby różniła się od poprzedniej.

 

Na koniec U wykonują dwie przebieżki.

Zabawa ożywiająca: „ Berek czarodziej”

 

Rozgrzewka jak w lekcji poprzedniej, tylko U ćwiczą

w parach, każda z pary wymyśla dwa ćwiczenia.

 

Na koniec rozgrzewki U wykonują dwie przebieżki.

4 Kształtowanie umiejętności

i doskonalenie sprawności.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 Uspokojenie organizmu.

 

 

 

6 Czynności  organizacyjno- wychowawcze .

 

 

 

 

 

 

7 Nastawienie do samodzielnej pracy w czasie wolnym.

I Forma zajęć w zespołach.

U podzieleni na zespoły wykonują ćwiczenia na swoich stanowiskach. Na sygnał N następuje zmiana stanowiska zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Każdy zespół kolejno przechodzi przez wszystkie stanowiska. U podchodzą

do stanowiska i czytają kartkę z objaśnionymi zadaniami.

 

I Zadanie z grupy ćwiczeń rzutnych:

W wyznaczonym miejscu

do rzutu leży kartka ze wskazówką, na której opisany jest przebieg zadania oraz jakie przybory mogą wykorzystać ( piłka lekarska- 2kg, 3kg, 5kg ).

Załącznik nr 1.

 

 

II Zadanie biegowe:

Uczniowie wykonują bieg na odcinku 20m po linii prostej.

U wykonują bieg na 50%, 70%, 100% swoich możliwości.

Załącznik nr 2.

 

III Zadanie skoczne:

Uczniowie wykonują skok

w dal. U mogą sami regulować sobie długość rozbiegu.

Załącznik nr 3.

 

 

 

1 Zabawa uspokajająca: „ Zgaduj-zgadula”.

 

 

1 Uporządkowanie sprzętu przez osoby niećwiczące.

 

2 Zbiórka w dwuszeregu.

 

3 Omówienie zajęć.

 

 

1 Nauczycie zachęca U

do oglądania w telewizji zawodów lekko atletycznych.

I Jak w lekcji poprzedniej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I Zadanie z grupy ćwiczeń rzutnych:

W wyznaczonym miejscu do rzutu leży kartka ze wskazówką, na której opisany jest przebieg zadania oraz jakie przybory mogą wykorzystać ( piłka palantowa, hula- hop, pachołek )

Załącznik nr 4.

 

 

II Zadanie biegowe:

Uczniowie wykonują bieg

na odcinku 20m

z wykorzystaniem różnych form biegowych.

 

Załącznik nr 5.

 

III Zadanie skoczne:

Uczniowie wykonują skok

w dal wybrana przez siebie formą skoku.

Załącznik nr 6.

 

 

 

1 Zabawa uspokajająca: „ Rozwiązywanie supełka”.

 

 

1 Jak z lewej.

 

 

2. Jak z lewej.

 

3. Jak z lewej.

 

 

1 Nauczyciel zachęca U do wzięcia udziału w zajęciach SKS z lekkiej atletyki.

 

I Jak w lekcji poprzedniej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I Zadanie z grupy ćwiczeń rzutnych:

Uczniowie ustawiają się przy pachołku, przy którym położone są piłki lekarskie ( 2kg, 3kg, 5kg) i piłka palantowa. Każdy z U wybiera sobie sposób i rodzaj rzutu. Wybór piłki i ciężaru zależy

od U.

Załącznik nr 7.

 

II Zadanie biegowe:

Bieg na odcinku 20m ze wzmacnianiem mięśni ramion. Przybory, które mogą wybrać U to piłka nożna, laska gimnastyczna, woreczki.

Załącznik nr 8.

 

III Zadanie skoczne:

Uczniowie wykonują pełną formę skoku w dal. Każdy z U decyduje o metodzie skoku.

Załącznik nr 9.

 

 

 

1 Zabawa uspokajająca: „ Minutka”

 

 

1 Jak z lewej.

 

 

2 Jak z lewej.

 

3 Jak z lewej.

 

 

1 Nauczyciel zachęca U

do udziału w zawodach międzyszkolnych, które odbywają się na stadionie miejskim.

 

 

 

LEKCJA NUMER 1:

 

ZAŁĄCZNIK NR 1

 

Rzut piką lekarską poprzez wzmacnianie mięśni obręczy barkowej. Rzut możemy wykonać poprzez wybór obciążenia piłki lekarskiej ( 2kg, 3kg, 5kg, ) i przez formę wykonania ( z miejsca, z rozbiegu, z wyskoku, znad głowy, ustawieni tyłem). Ćwiczenie wykonujemy od 5-8 razy.

Pamiętaj, że każda osoba z zespołu może wykonać rzut inaczej.

 

ZAŁĄCZNIK NR 2

 

Bieg na odcinku 20m od pachołka do pachołka. Bieg wykonujemy  na 50%, 70%, 100% swoich możliwości.

Pamiętamy, że każda osoba z zespołu sama wybiera sobie na ile procent swoich możliwości przebiegnie bieg.

Ćwiczenie wykonujemy od 3- 4 razy.

 

ZAŁĄCZNIK NR 3

 

Doskonalenie skoku w dal, każdy z U sam reguluje sobie długość rozbiegu.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin