Prod.docx

(16 KB) Pobierz

W fabryce kabin blacha stalowa jest formowana przez wiele pras. Każdy element jest tłoczony w kilku etapach, aby zapewnić jak najlepsze dopasowanie paneli kabiny. Montaż odbywa się przy pomocy robotów. Pracą każdego z nich steruje złożony program komputerowy. Po kilku godzinach arkusze blachy zamieniają się w kabinę. Następnie kabina jest lakierowana. Potem trafia na linię montażową, aby dostać odpowiednie wyposażenie. Następnie metodą wklejania mocowane są szyby. Następnie kabina trafia na linię podwozia w celu dokończenia montażu. Na linii montażowej podwozie jest uzbrajane w pozycji odwróconej, która zapewnia montażystom lepszy dostęp do podzespołów. W fabryce silników jednostki napędowe są odlewane, obrabiane i montowane. Ostatecznie montowany jest pozostały osprzęt ( koła z oponami, montaż wyposażenia wnętrza.

 

50 tys. Olej

150 tys. Opony

300 tys. Klocki hamulcowe

4 miesiace spr

Co roku przeglądy

200 tys. Plyn hamulcowy

Czynności eksploatacyjne:

·         Skopmletowanie dokumentów

·         Obsługa codzienna

·         Sprawdzenie stanu zapezpieczeń wyposażenia pojazdu

·         Przygotowanie środków transportu do jazdy

·         Sprawdzenie gotowości urządzeń

Po powrocie do bazy kierowca dokonuje rozliczenia jazdy zgodnie z wytycznymi ustalonymi przez zakład. Obowiązkowo powinien rozliczyć się z pobranej dokumentacji, która jest podstawą do fakturowania usługi przewozowej.  Dotyczy to w szczególności:

·         Tarczek tachografu

·         Listu przewozowego CMR

·         Karnetu TIR

·         Karty postoju pod załadunkiem/ wyładunkiem karty drogowej

·         Zezwoleń zagranicznych

 

Montaż samochodów ciężarowych:

·         Francja

·         Brazylia

·         Szwecja

·         Holandia

Produkcja osi, skrzyń biegów, kabin, silników: Brazylia, Szwecja

Produkcja ram: Szwecja

 

Projektowanie nowoczesnego samochodu ciężarowego zaczyna się na długo przed momentem, w którym istotna jest jego produkcja. Dogłębna analiza klientów, społeczeństwa i konkurencji pokazuje cechy jakie nowy model musi posiadać. Analizowany jest również rynek w celu znalezienia innowacji technicznych, które można by wykorzystać w nowym pojeździe.  Samochód ciężarowy musi spełniać zarówno wymagania klientów, jak i społeczeństwa łącząc w sobie nowoczesne technologie z cechami takimi jak: jakość, bezpieczeństwo, komfort kierowcy i małe oddziaływanie na środowisko.

Pojazd Scania R440 będzie posiadał:

Kabinę sypialnianą typu Topline

Kabina będzie miała aerodynamiczny kształt mający wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa i usprawni przepływ powietrza  w komorze zwiększając wydajność chłodzenia

System Scania Driver Support- system mający wpływ na zwiększenie bezpieczeństwa i zmniejszenie zużycia paliwa

Układ Scania ESP zwiększający bezpieczeństwo monitorując parametry wpływające na stabilność i automatycznie uruchamiający odpowiednie elementy sterujące

Monitorowanie ciśnienia w oponach

Wspomaganie hamowania awaryjnego

Pojemność skokową silnika 12,7 l

Maksymalną moc 440 KM przy 1900 obr/min

Rodzaj paliwa: ON

12 stopniową zautomatyzowaną skrzynię biegów

Napęd 4x2

400 litrowy aluminiowy zbiornik paliwa

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin