W fabryce kabin blacha stalowa jest formowana przez wiele pras. Każdy element jest tłoczony w kilku etapach, aby zapewnić jak najlepsze dopasowanie paneli kabiny. Montaż odbywa się przy pomocy robotów. Pracą każdego z nich steruje złożony program komputerowy. Po kilku godzinach arkusze blachy zamieniają się w kabinę. Następnie kabina jest lakierowana. Potem trafia na linię montażową, aby dostać odpowiednie wyposażenie. Następnie metodą wklejania mocowane są szyby. Następnie kabina trafia na linię podwozia w celu dokończenia montażu. Na linii montażowej podwozie jest uzbrajane w pozycji odwróconej, która zapewnia montażystom lepszy dostęp do podzespołów. W fabryce silników jednostki napędowe są odlewane, obrabiane i montowane. Ostatecznie montowany jest pozostały osprzęt ( koła z oponami, montaż wyposażenia wnętrza.
50 tys. Olej
150 tys. Opony
300 tys. Klocki hamulcowe
4 miesiace spr
Co roku przeglądy
200 tys. Plyn hamulcowy
Czynności eksploatacyjne:
· Skopmletowanie dokumentów
· Obsługa codzienna
· Sprawdzenie stanu zapezpieczeń wyposażenia pojazdu
· Przygotowanie środków transportu do jazdy
· Sprawdzenie gotowości urządzeń
Po powrocie do bazy kierowca dokonuje rozliczenia jazdy zgodnie z wytycznymi ustalonymi przez zakład. Obowiązkowo powinien rozliczyć się z pobranej dokumentacji, która jest podstawą do fakturowania usługi przewozowej. Dotyczy to w szczególności:
· Tarczek tachografu
· Listu przewozowego CMR
· Karnetu TIR
· Karty postoju pod załadunkiem/ wyładunkiem karty drogowej
· Zezwoleń zagranicznych
Montaż samochodów ciężarowych:
· Francja
· Brazylia
· Szwecja
· Holandia
Produkcja osi, skrzyń biegów, kabin, silników: Brazylia, Szwecja
Produkcja ram: Szwecja
Projektowanie nowoczesnego samochodu ciężarowego zaczyna się na długo przed momentem, w którym istotna jest jego produkcja. Dogłębna analiza klientów, społeczeństwa i konkurencji pokazuje cechy jakie nowy model musi posiadać. Analizowany jest również rynek w celu znalezienia innowacji technicznych, które można by wykorzystać w nowym pojeździe. Samochód ciężarowy musi spełniać zarówno wymagania klientów, jak i społeczeństwa łącząc w sobie nowoczesne technologie z cechami takimi jak: jakość, bezpieczeństwo, komfort kierowcy i małe oddziaływanie na środowisko.
Pojazd Scania R440 będzie posiadał:
Kabinę sypialnianą typu Topline
Kabina będzie miała aerodynamiczny kształt mający wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa i usprawni przepływ powietrza w komorze zwiększając wydajność chłodzenia
System Scania Driver Support- system mający wpływ na zwiększenie bezpieczeństwa i zmniejszenie zużycia paliwa
Układ Scania ESP zwiększający bezpieczeństwo monitorując parametry wpływające na stabilność i automatycznie uruchamiający odpowiednie elementy sterujące
Monitorowanie ciśnienia w oponach
Wspomaganie hamowania awaryjnego
Pojemność skokową silnika 12,7 l
Maksymalną moc 440 KM przy 1900 obr/min
Rodzaj paliwa: ON
12 stopniową zautomatyzowaną skrzynię biegów
Napęd 4x2
400 litrowy aluminiowy zbiornik paliwa
anka1418