Restauracja Szafranowy Dwór w modelu Leavitta.docx

(64 KB) Pobierz

Politechnika Śląska

Wydział Organizacji i Zarządzania

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MODEL LEAVITTA
na przykładzie
restauracji
Szafranowy Dwór

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                  


 

Restauracja Szafranowy Dwór to zakład gastronomiczny z obsługą kelnerską, którego głównym celem jest żywienie konsumenta. W restauracji, dania przygotowywane są na indywidualne zamówienie, produkowane głównie z surowców. Asortyment uzupełniają zimne i gorące napoje, alkohole, wyroby cukiernicze i towary handlowe (papierosy). Szafranowy Dwór posiada odpowiedni do charakteru obiektu wystrój wnętrz i specjalizacje w rodzaju kuchni. Ponadto restauracja świadczy usługi rozrywkowe, okolicznościowe (wesela, studniówki) oraz dodatkowe (np. catering), przygotowane do organizowania przyjęć i obsługi grup.

 

1.               Cele i zadania:

I.        MISJA:

Misją restauracji Szafranowy Dwór jest pozyskanie dużej liczby klientów (młodych, starszych, o różnym poziomie społecznym i statusie materialnym) z obszaru Śląska, zaspokajanie ich potrzeb konsumpcyjnych, a także organizacja jak najlepszych przyjęć okolicznościowych.

 

II.     ZADANIA I CELE:

·         Umożliwienie klientom spędzania miło czasu i w przyjemnej atmosferze

·         Prowadzenie działalności handlowo – usługowej o charakterze gastronomicznym

·         Udzielanie wartościowych usług i zaspokajanie oczekiwań potencjalnych klientów w zakresie konsumpcji

·         Skierowanie naszej oferty do ludzi na wszystkich płaszczyznach wiekowych

·         Organizowanie wszelkiego rodzaju imprez okolicznościowych

·         Dążenie do tego, aby w przyszłości stworzyć sieć restauracji na terenie Śląska, jak również w pozostałych terenach Polski

·         Uzyskanie znaczącej pozycji na lokalnym rynku usług gastronomicznych

·         Realizowanie marzeń

·         Wyrobienie sobie wysokiej marki, dzięki jakości oferowanych usług

·         Maksymalizacja zysków

·         Uzyskanie miana lidera na regionalnym rynku

 

III.  WIĄZKA CELÓW:

 

 

 

 

 

2.               Ludzie

I.        WŁAŚCICIEL RESTAURACJI

·         odpowiednie wykształcenie

·         umiejętność pracy w zespole

·         znajomość języków obcych

II.     KIEROWNIK DS. TECHNICZNYCH

·         znajomość zasad zarządzania jakością

·         doskonała organizacja pracy

·         doświadczenie

·         umiejętność pracy w zespole

·         wykształcenie techniczne

III.  KIEROWNIK DS. FINANSOWYCH

·         doświadczenie w pracy w dziale finansowo-księgowym

·         bardzo dobra znajomość j. angielskiego

·         umiejętność zarządzania zespołem

·         dobra znajomość zagadnień podatkowych

IV.  KIEROWNIK DS.GOSPODAROWANIA I JAKOŚCI ŻYWNOŚCI

·         wykształcenie wyższe

·         doświadczenie

·         znajomość prawa żywnościowego

V.     KIEROWNIK DS. MARKETINGU

·         wykształcenie wyższe

·         doświadczenie w tworzeniu i realizacji projektów marketingowych

·         znajomość nowoczesnych technik marketingowych i promocyjnych

·         nowatorskie podejście do marketing-mix

·         dobra znajomość języka angielskiego oraz obsługi komputera

·         wysoko rozwinięte zdolności interpersonalne

·         niezwykła kreatywność

·         umiejętność zarządzania czasem oraz prowadzenia negocjacji

·         znajomość trendów zachodzących w Internecie

VI.  SZEF KUCHNI

·         posiadanie odpowiednich certyfikatów

·         kreatywny

·         ukończenie szkół kucharskich

·         znajomość ciekawych przepisów

·         elastyczny na potrzeby klienta

·         dogadywanie się z szefostwem

·         powinien umieć kierować zespołem

VII.                       KUCHARZE I POMOC KUCHENNA

·         doświadczenie

·         znajomość różnorakich przepisów

·         dobry słuchacz

·         skończenie odpowiednich kursów oraz szkół

·         znajomość potrzeb klienta

VIII.                    KELNERZY I BARMANI

·         dobry kontakt z klientami

·         wykształcenie minimum średnie

·         bardzo dobra znajomość języków obcych

·         wskazane szybkie uczenie się nowych rzeczy

IX.  DJ

·         otwartość na ludzi

·         kreatywny

·         wykształcenie muzyczne

X.     SPRZĄTACZKA

·         dogadywanie się z szefostwem

·         sumienność w wykonywaniu zadań

XI.  KSIĘGOWA

·         wykształcenie wyższe ekonomiczne

·         dogadywanie się z szefostwem

·         doświadczenie

·         ukończenie odpowiednich kursów oraz szkoleń

 

3.               Struktura formalna


Właściciel restauracji

Jest odpowiedzialny za sprawne funkcjonowanie restauracji, rekrutacje i selekcje pracowników, pozyskiwanie nowych kontrahentów, podpisywanie i negocjowanie umów, udzielanie pochwał i nagród pracownikom.

Kierownik ds. technicznych

Obsługa i naprawa sprzętu znajdującego się w restauracji.

Kierownik ds. marketingu

Zajmuje się promowaniem restauracji; stara się o to by z usług restauracji korzystało jak najwięcej osób; jest odpowiedzialna za opracowanie i realizowanie strategii marketingowej.

Kierownik ds. finansowych

Odpowiada za sprawy finansowe ośrodka, rozliczanie rachunków, przygotowywanie listy płac i opracowywanie sprawozdań i raportów finansowych. Do uprawnień księgowej należą kontakty z odpowiednimi działami ZUS, Urzędem Skarbowym i Urzędem Pracy.

Kierownik ds. gospodarowania i jakości żywności

Nadzorowanie prac pracowników pracujących w kuchni, składanie zamówień na surowce; wgląd w menu.

Kierownik sali

utrzymanie ładu i porządku, kontrola nad pozostałymi pracownikami, prowadzenie listy rezerwacji, pozyskiwanie klientów

Szef kuchni

Nadzoruje pracę kucharzy, przygotowuje potrawy, tworzy nowe menu, rozdziela obowiązki, sprawdza jakość produktów

Kucharze i pomoc kuchenna

Przygotowują potrawy, wydają dania

Kelnerzy i barmani

Przygotowują napoje, obsługują klientów

DJ

Zajmuje się prowadzeniem imprez oraz konferansjerką

Sprzątaczka

Odpowiedzialna jest za utrzymanie lokalu w porządku

 

4.               Technologia

·         patelnie

·         garnki

·         roboty kuchenne

·         talerze

·         szklanki

·         filiżanki

·         sztućce

·         piekarniki

·         kuchenki gazowe

·         grille

·         opiekacze

·         maszynki do wyrobów np. lodów

·         lodówka

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin